


Gąsieniczki
Planujesz wysłać swojego malca do Przedszkola i masz wątpliwości, jak sobie poradzi?
"Gąsieniczki" są właściwym dla Ciebie miejscem.
Dzieci w wieku 2,5- 3,5 lat uczestniczą w zabawie
- Najpierw pod okiem rodziców.
- Stopniowo rodzice wychodzą z Sali, ale są w "zasięgu" dziecka.
- Dzieci zostają same z nauczycielem.
- W małej grupie od 8 osób.
Każde spotkanie składa się z kilku części, wśród nich znajdą się:
- zabawy ogólnorozwojowe (zabawy logiczne, matematyczne, wielozmysłowe, słowne, wstęp do czytania i pisania),
- zajęcia teatralne (twórcze podejście do czytanych tekstów, realizacja przedstawień, praca nad emocjami)
- rytmika (warsztaty rytmiki, taniec do wybranej muzyki poważnej, poznawanie instrumentów muzycznych, tworzenie w rytm muzyki)
- gimnastyka (wczuwanie się w swoje ciało, panowanie nad nim, kreowanie rzeczywistości własnym ciałem)
- zajęcia plastyczno-praktyczne (rozwijanie kreatywności dziecka, rozwijanie twórczości, majsterkowanie)
- zajęcia przyrodnicze (realizacja szwedzkiego programu ekologicznego Ekologic)
- zabawy muzyczne-słuchowiska (słuchanie bajek muzycznych, nauka piosenek, zabawy ruchowe);
- zabawy dowolne (swobodne zabawy inicjowane przez dzieci pod okiem fachowca);








- inteligencję ruchową
- inteligencję wizualno-przestrzenną;
- inteligencję językową;
- inteligencję-matematyczno-logiczną;
- inteligencję muzyczną;
- inteligencje przyrodniczą;
- inteligencje interpersonalną i intrapersonalną;
Celem zajęć jest, aby dzieci:
- w harmonijny sposób się rozwijały;
- zdobywały wszechstronne doświadczenia;
- uczyły się samodzielności;
- uczyły się bawić w grupie rówieśników i zdobywały kompetencje społeczne;
- przygotowały się do przedszkola;
- poznały konkretne doświadczenia, dzięki którym odkryją możliwości: pisania, czytania, liczenia, rysowania, poczucia własnej wartości, koncentracji i umiejętności skupienia itd.

Geniuszek starszak
Zajęcia muzyczne dla dzieci w wieku od 1,5 roku do 3 lat
Oparte na Teorii Uczenia się Muzyki
Edwina E. Gordona.
Po pierwszych urodzinach nasze dziecko potrafi zazwyczaj już bardzo dużo: często chodzi, póĽniej biega, wspina się po schodach, wypowiada pierwsze słowa, tak aby za pół roku mówić około 50 słów, a pod koniec drugiego roku życia łączyć słowa w zdania. Wiemy, że dzieci, którym rodzice dużo czytają, mówią do nich stosując zróżnicowany i bogaty słownik, łatwiej uczą się mówić, używają wielu wyrazów, wcześniej uczą się czytać i pisać. Dziecko w wieku 12-24 miesięcy potrafi skupić się na zabawie, czytaniu i zaczyna kształtować swoje zainteresowania . W tym okresie zauważycie Państwo niepowtarzalne cechy osobowości swojego dziecka, które staje się indywidualnością.
W rozwoju muzycznym dziecka przechodzimy do stadium reakcji celowych, dziecko podpatruje, "podsłuchuje" zachowania muzyczne dorosłych ale też innych dzieci w swoim otoczeniu i próbuje je powtarzać. Najczęściej pierwszymi powtórzeniami dziecka w tym wieku są jego reakcje na nasz ruch, dlatego ważne jest, aby śpiewając dziecku zawsze wykonywać płynne ruchy ilustrujące muzykę. Na tym etapie ważne jest powtarzanie dzieciom motywów tonalnych i rytmicznych oraz nadawanie im znaczenia . Ważne jest uczenie motywów ośpiewywanych zawsze w jakimś kontekście, czyli razem z melodią. Kiedy za nami jest już rok zabaw muzycznych z maluchem, nasz repertuar prostych piosenek jest na pewno duży, a do każdej z nich śpiewamy określone motywy.
Uczestnicy zajęć
W zajęciach biorą udział dzieci w wieku od 18 m-ca życia do 3 lat wraz z osobą towarzyszącą (rodzice, starsze rodzeństwo, opiekunowie). Grupa liczy od 6-12 osób.
Organizacja pracy
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają jedną godzinę. Przez pierwszych 15 minut zbieramy się przy muzyce w sali, bawimy się w dowolne zabawy z dziećmi, następne pół godziny wypełnia nam czas intensywnej zabawy muzycznej i ruchowej, ostatnie 15 minut przeznaczone jest na zabawę dowolną.
Pierwsze zajęcia w związku z okresem adaptacji mogą trwać krócej.








- rozwój naturalnych zdolności i nabytych umiejętności muzycznych
- rozwijanie rozumienia muzyki;
- pomaga w wyrażaniu emocji za pomocą muzyki;
- zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu;
- rozwijanie świadomości własnego ciała;
- usprawnianie motoryki małej i dużej;
- podnoszenie poziomu sprawności i aktywności ruchowej;
- kształtowanie zdolności koncentrowania uwagi na zadaniu;
- doskonalenie umiejętności werbalnych i rozumienia mowy;
- wzrost poczucia pewności siebie;
- łagodzenie napięć emocjonalnych;
- rozwój empatii;
- rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktów;
- wytwarzanie pełniejszych więzi między członkami rodziny;
- ukierunkowanie percepcji rodzica na pozytywne zachowania dziecka;
- budowanie poczucia bezpieczeństwa;
- rozwój twórczej ekspresji, inicjatywy, aktywności;
- relaksacja, odprężenie (dotyczy zarówno rodziców jak i dzieci);
- rozwianie kreatywności, niezależności i twórczości dziecięcej.
Zajęcia odbywają się 3 - 5 razy w tygodniu:
Godziny 9-13
Zapisy na zajęcia:
Pod numerem telefonu: 601 406 812
e-mail: centrumtworczejedukacji@gmail.com
Zofia Wolniakowska-Majewska
lub osobiście w Centrum Twórczej Edukacji
ul. Podgórna 15
(Książnica Pomorska - wejście od starego budynku za czytelnią ekonomiczną zejście do piwnicy)
Opracowaliśmy zajęcia dla dzieci w różnym wieku.
Geniuszek
zajecia dla dzieci w wieku 0+
Geniuszek starszak
zajecia dla dzieci w wieku 1+
Gąsieniczki
zajecia dla dzieci w wieku 2+
Motylki
zajecia dla dzieci w wieku 3+
Geniuszek
zajecia dla dzieci w wieku 0+
Geniuszek starszak
zajecia dla dzieci w wieku 1+
Gąsieniczki
zajecia dla dzieci w wieku 2+
Motylki
zajecia dla dzieci w wieku 3+